Як "наварити" на каву.
Магазин «Алжирський кави» в самому серці лондонського Сохо торгує з 1887 року і користується в народі незаперечним авторитетом .
«Нам навіть не потрібно проводити ніяких рекламних компаній», ― говорить Маріса Крочетта, 36 років, одна з керівників цього бізнесу, який належить її родині з 1948 року.
«Репутація говорить сама за себе, а той факт, що у нашого магазину досить солідний вік, дозволяє нам з'являтися на сторінках туристичних брошур. До того ж більшість мандрівників відвідують Сохо, де досить легко знайти.»
Магазин «Алжирський кави» має прекрасне розташування, а це дуже важливо для такого бізнесу, а також забезпечує повторний візит клієнтів. Як це йому вдається, запитаєте ви? Краща чашка кави, яку ви можете захопити з собою, ось відповідь на це питання. До того ж у цьому допомагають і досить прийнятні ціни – всього 1.80 долара за одну порцію капучіно.
Зростаючий попит
«Ми в основному купуємо каву мішками, це дозволяє нам утримувати такі низькі ціни, ― пояснює Марісса»
«Магазин продає більше 80 сортів кави, які ми закуповуємо у оптових торговців Лондона, завозять каву боби зі всієї земної кулі, включаючи такі відомі кавові країни як Ефіопія, Колумбія, Австралія.
Найпопулярніший кава – еспрессо, який готується в магазині з бразильських і африканських кави бобів. «За місяць у нас йде півтонни такої кави», ― каже Маріса.
Магазин «Алжирський кави» отримав свою назву завдяки першому власнику пану Гассану, який був родом з Алжиру. Сім'ї Крочетта цей магазин належить ось уже три покоління, і зараз переживає свою другу молодість завдяки зростаючій популярності кави.
За даними порталу Allegra World Coffee Portal, який присвячений кави, у Лондоні на 2015 рік існує 18832 точки, які торгують кавою, а річний оборот в цій галузі сягає 7.2 мільярда фунтів.
Спекотна пора
«За останні 10 років відбувся реальний бум», ― говорить Маріса, і додає, що продажі зараз активно переходять в онлайн сферу.
«Раніше влітку було мало роботи, зараз же ми зайняті цілий рік безперервно».
«Зазвичай ми дуже зайняті, але буває і просто завал. Загалом, простоїв у нас зараз не буває.»
Зараз гостро постає питання вільного місця. В магазині працює 10 осіб, і вони постійно конкурують за робочий простір, особливо відвантажуючи кави по пошті безпосередньо з прилавка магазину. Маріса каже, що було б нерозважливо перенести магазин в інше місце, навіть, незважаючи на постійно зростаючу вартість оренди у центрі Лондона.
«Головна фішка магазину – його солідний вік, і люди платять за це, ― каже Маріса і додає, ― я впевнена, що можна почати бізнес і в іншому місці, але для нас наш магазин – це наше надбання. «Люди приходять подивитися на наш магазин – все таке старе, все дихає старовиною».
Часові витрати
Гевін Фернбэк – відносний новачок в цій справі. Він управляє магазином Філдз Бениз біля залізничного вокзалу в Кенті три роки, і для нього секрет успішного кавового бізнесу лежить в підборі кваліфікованого персоналу.
До того як відкрити магазин, він пропрацював більше трьох років барменом, але все ж і у нього інколи витрачається багато часу, щоб вирішити виникаючі то і справа дрібні проблеми. «Я завжди думав, що не буду допускати помилки інших магазинів, коли відкрию свій. Але, напевно, це неможливо. Це як з дітьми. Ви завжди судіть строго батьків за їх помилки, поки самі не обзавелися дітьми і не зрозуміли що це таке».
Навчання персоналу
«Нам довелося помучитися півтора року, щоб розробити програму для навчання персоналу, яка включала б усі нюанси нашої справи, починаючи з того, як заварювати хороший кави і до того, як додавати сіль в посудомийну машину.
Йде дуже багато часу, коли вас постійно смикають ваші підлеглі і задають дурні питання, які дурними по своїй суті і не є, просто ви ще не встигли пояснити це працівникам. Але поспішати з цим не можна».
Вміння заварити чашечку кави і подати її зі смаком – це наріжний камінь всього кавового бізнесу. А хороший персонал за словами Гевіна, знає в цьому толк.
«У Лондоні є кав'ярня під назвою "Квадратна миля", яка постійно підвищує рівень обслуговування клієнтів. За їх словами, люди повертаються в кав'ярню з двох причин – якість кави (40% успіху) і якість обслуговування (60% успіху).
Якщо ваш персонал догідливою, уважний, приязний і акуратний, вміє порадити потрібний сорт або звернути увагу на ваших дітей, це приверне в ваш магазин незрівнянно більше людей, ніж наивкуснейшая чашка кави, подана з крижаною фізіономією».
Змагання відомих брендів
Відомі бренди, такі як "Старбакс" або "Коста" мають репутацію, але їх магазини займають менше половини ринку в Англії.
Як відомо, Старбакс підкорив ринок тим, що у своїх кав'ярнях створив атмосферу домашнього затишку далеко від будинку, де клієнти можуть з задоволенням проводити час. Але, тим не менш, Старбакс не забуває і про якість. За словами віце-президента Рису Айлі – коли заходить мова про продажі кави, спекуляції на тему якості не доречні.
«Головний аспект, на який ви дійсно повинні звертати увагу, це якість поданих Вами напоїв. Ми інвестуємо в кавові ферми, ми ростимо краще, ми обсмажуємо краще і тому і подаємо кращий кави. Якщо ваше якість не дотягує до найвищих стандартів, то скоро клієнти помахають вам рукою.»
Він також зазначає, що скептичне ставлення до великих мереж, які нібито видавлюють незалежних операторів з ринку, не відповідає дійсності.
«Тут немає місця пересічності»
«Статистика показує, що ринок кави у Великобританії зростає кожен рік, все більше людей пробують свої сили в цій справі і це добре,» ― каже Рис Айлі.
«Я вітаю конкуренцію, адже в кінцевому підсумку від неї виграє тільки клієнт, якому пропонують товари кращої якості».
На питання, що він може порадити сміливців, які наважилися спробувати себе в цьому нелегкому занятті, пан Айлі радить: «Стежте за тим, що відбувається в світі кави, стежте за тим, кого ви берете на роботу, слідкуйте за вашими клієнтами і їхніми потребами. Завжди будьте кращими у всьому за що беретеся. Тут немає місця звичайність – оточуйте себе тільки видатними людьми. Це запорука успіху!»